Stage in Zimbabwe

Dag 16 - VicFalls, Croc Cage Diving en Boma

Vandaag begint de dag wat later dan normaal. We ontbijten om 8.30 i.p.v. 7.30. Heeeerlijk zo’n extra uurtje slaap! Na het ontbijt gaan we activiteiten plannen, de Backpackers lodge heeft al onze activiteiten die we wilden doen gereserveerd en gepland zodat we in groepjes alles kunnen doen wat we willen! Ontzettend handig en heel erg makkelijk. Daarbij kregen we ook korting doordat we bepaalde activiteiten konden combineren. Wat een service, heerlijk.
Het programma de komende dagen is erg druk, iedereen heeft in ieder geval 2 tot 3 activiteiten te doen. Ik heb er ontzettend veel zin in!

Als eerste gaan we met zijn allen de Victoria Falls bekijken. Dat waar het nou echt om gaat. We hebben ongeveer een uurtje om de watervallen te bezichtigen, we kunnen alleen lopen langs het deel dat van Zimbabwe is. Het deel van de watervallen dat in Zambia ligt kunnen we niet zien, helaas. Of we zouden daar speciaal een visum voor moeten aanvragen, nou nee…
De watervallen waren fantastisch en ik verbaasde me vooral over de diepte van de kloof tussen ons en het water in. Daarbij verbaasde ik me er ook over hoever de watervallen doorliepen. Niet voor niks dat het zich verspreidt over twee landen! Ook de prachtige regenbogen die we overal konden vinden maakten dit een magische en mysterieuze plek. We liepen door het bos langs de overkant, dus we keken recht tegen de watervallen aan. In dit bos liepen doodgewoon een paar aapjes en antilopen rond, helemaal gewend aan de aanwezigheid van al die toeristen.
We kwamen drijfnat terug door al het opstuivende water. En dit was nog het droogseizoen, laat staan hoe het zou zijn in de zomer, het regenseizoen. Dan zouden we terug zijn gekomen als een stel verzopen katjes… Goede timing dus!
Tijdens de wandeling moesten Sterre en Ik vaak wachten op de fotosessies van Marjolein en Linda. Gelukkig waren ze lang niet zo erg als de talloze japanners met hun mega camera’s die overal rondliepen en van elk drolletje (geen grapje) een foto moesten maken. Hilarisch ook om te zien hoe ze hun geliefde apparaatjes hopeloos probeerden af te schermen van al het water wat op stoof van de watervallen. Techniek en water, het blijft een slechte combinatie.

Na de wandeling langs de Victoria Falls zijn Sterre en ik nog even gestopt voor een lekkere lunch. We vonden een restaurantje bij het souvenir winkeltje van de watervallen. Ontzettend lekkere broodjes, intens pittige salsa saus, relaxed tempo van bereiden en een flirterige ober. Iets wat we nog vaker tegen zijn gekomen in het gebied rond VicFalls.
Na haastig te hebben betaald werden we al opgehaald voor onze volgende activiteit: Croc Cage Diving. Super handig dat we hier werden opgehaald, we hadden de locatie anders nooit zelf kunnen vinden. En heerlijk gezegd ook best geruststellend, want ik had het denk ik niet zo fijn gevonden als ik samen met Sterre alleen op onderzoek zou moeten gaan… Eenmaal op de locatie aangekomen, zag het er toch wat anders uit als ik had gedacht. De krokodillen verbleven in een soort diep, natuurlijk uitziend zwembad met daarnaast een hoog plateau met een felgroene kooi. Na enige voorlichting konden we beginnen! Wetsuit aan en gaan met die banaan! Stiekem vond ik het toch wel ontzettend spannend, maar wat gaaf is dit zeg!
Eenmaal in het water moest ik echt ontzettend aan de kou. We stonden tot onze middel in het water om even te wennen aan de temperatuur en oefenen met ademen. Bij mij ging het allemaal vrij makkelijk, gemakkelijker als ik had verwacht. Gelukkig! Helaas vond Sterre het allemaal wat moeilijker, de kou en het ademen lukte allemaal niet zo. Het duurde even voordat we dus met het complete duiken konden beginnen. Dit ging ook van onze totale tijd af, helaas….
Uiteindelijk ging het allemaal wel goed bij Sterre en konden we beginnen. Het was echt een fantastische ervaring en het voelde helemaal niet alsof we 25 min bezig waren. Ik heb nog even het pootje van de krokodil Bongo geschud. Even kennismaken. De ogen van de krokodillen waren vooral erg mooi vond ik. Het voelde verassend zacht en dat was een van de hoogtepunten van de duik. Verder mochten we de krokodillen ook nog wat voeren met wat vlees aan een stok. Ik kon het natuurlijk niet laten om die krokodil wat moeite te laten doen voor zijn eten, en ik begon een beetje te spelen met de stok. Ontzettend gaaf! En wat een kracht heeft zo’n krokodil.
Als aandenken hebben we een DVD met foto’s en video’s gekregen van de hele ervaring. Heel leuk, en een middag om nooit meer te vergeten. En als het al niet beter kon worden werden we ook nog thuisgebracht, wat een service! Fantastisch geregeld.

Eenmaal aangekomen bij de Backpackers Lodge moesten we nog even wachten op Marjolein en Linda die nog bezig waren met het bungeejumpen van Marjolein. Dit duurde veel langer als verwacht. Dus doodden Sterre en ik de tijd met zonnen, kletsen en lezen. Blijkbaar hadden Marjolein en Linda nog uitgebreid de tijd genomen om nog wat souvenirs te shoppen…
S’avonds gingen we met zijn allen naar restaurant de BOMA. Een restaurant waar je kennis maakt met het echte Afrika. Het was ontzettend gaaf en echt gezellig. De obers waren erg gastvrij en er waren veel souvenirverkopers, gezicht ververs, cocktails makers, kapsters, waarzeggers etc. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Het entertainment bestond uit dansers en drummers. Aan het einde van de avond kreeg het hele restaurant ook nog een lesje djembee spelen! Super gaaf.
Ook het eten was heerlijk, ik heb verschillende gerechten geprobeerd: zwijn, impala, buffel en de mopani worm…. :P
Het was een topavond en we hebben ons allemaal erg vermaakt. Iedereen ging naar huis met nog meer souvenirs en een heerlijk gestilde honger.

We namen een taxi terug naar de Lodge. Er zijn hier overal taxi’s met ontzettend aardige mensen. De avond eindigde met genieten van de wifi. De bedden zijn hier helaas wel slechter dan de bedden van Chipangali, maar wat wil je voor 5 dollar per nacht..! Ook zijn hier beduidend meer muggen dan in Bulawayo. En omdat ik mijn anti-mug spul ben vergeten, werd ik heerlijk lek geprikt. Hopen maar dat er geen malariamug tussen zit… Maar die kans is erg klein J
Ook de sfeer in deze Lodge is veel gezelliger en het is hier lekker warm savonds.
Na wat lezen ben ik gaan slapen. Morgen weer een drukke en spannende dag. Olifant safari!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!